Protejarea animalelor pe timp geros

Asigurarea unui adăpost corespunzător pentru animale, care să poată oferi protecţie faţă de acţiunea directă a frigului şi zăpezii; . »

Josh Billings

Cainele este singura fiinta de pe Pamant care isi iubeste stapanul mai mult decat pe el insusi. . »

Vasile Ghica .....

Prin domesticire, vigoarea oricarui animal se degradeaza. . »

Valeriu Butulescu ....

Pe vremuri, animalele conversau cu oamenii, acum tac, convinse de inutilitatea oricarui dialog. . »

Vasile Ghica ....

Cainele, singura vietuitoare care a dus la perfectiune vocatia prieteniei. . »

Bacteriile care trăiesc fără lumină şi oxigen

O descoperire recentă schimbă radical modul în care viaţa era privită până acum.

Sub calota glaciara a Antarticii, la kilometrii adâncime, cercetătorii americani de la Dartmouth College, New Hampshire, au descoperit bacterii ce sunt capabile să supravietuiască departe de lumină şi oxigen. Se estimează aceste bacterii au stat izolate mai bine de 3000 de ani departe de orice sursă de lumină sau energie.

Acest lucru dovedeşte existenta unor noi limite ale vieţii spune Peter T. Doran, profesor al departamentului de ştiinţe de mediu din cadrul Unversităţii Illinois, în acest comunicat. Temperaturile scăzute sau salinitatea foarte ridicată au in sine limitele lor, dar combinate cu absenţa energiei solare sau a oricarei implicări din atmosferă, face un loc foarte dificil în care să poţi trăi.

Concentraţiile ridicate de hidrogen şi oxid de azot în formă gazoasă furnizează poate sursa de energie chimică ce permite existenţa acestui ecosistem microbian izolat, adaugă Fabien Kenig (Univ. Illinois). Aceste gaze iau naştere prin reacţiile chimice între apa extrem de sărată şi stâncile din jur, bogate în fier.

Lacul Vida, locul unde aceste bacterii au fost găsite, poate fi luat ca reper atunci când ne gândim la condiţiile dificile din spaţiul cosmic însă acum putem crede mai mult ca oricând că vom găsi viaţă sau măcar condiţii pentru ea, în cele mai neobişnuite locuri, pe planeta noastră sau în spaţiu.

Nu te-ai săturat? Citeşte mai mult pe tema articolului, aici:

[588 Vizualizari]

Print Friendly, PDF & Email